Po včerejším dni byly provedeny určité změny v uspořádání katalánské trati. Jezdci si totiž stěžovali na zatáčky 14 – 15.
Těsně po tragické nehodě Luise Saloma došlo na okruhu k provizorním změnám. Bylo třeba se vyhnout kritické dvanácté zatáčce, která byla nebezpečná. Při loňském katalánském víkendu se tedy jezdci dvanácté zatáčce vyhýbali po části okruhu, která bývá využita při formuli 1.
Po loňské GP Katalánska pak došlo k dalším změnám, které měly zajistit větší bezpečnost, jenže během včerejšího dne, se ukázalo, že změny nejsou tak dobré, jak se původně předpokládalo. V nové šikaně 14–15 docházelo k nebezpečným situacím. Jezdci si na toto uspořádání stěžovali v rámci Komise bezpečnosti.
Na základě jednání bylo rozhodnuto, že v sobotu a v neděli budou jezdci používat tu variantu okruhu, kterou využili loni během soboty a neděle – tedy část využívanou při formuli 1.
Vzhledem k této změně se změní i celková délka okruhu, takže o přímém postupu jezdců MotoGP do druhé kvalifikace rozhodne pouze třetí trénink. Páteční tréninky se nebudou počítat.
K problému se vyjádřil Loris Capirossi z ředitelství závodu: „V Bezpečnostní komisi si jezdci trochu stěžovali na trať. Říkali, že práce nebyla odvedena správně a že je tam hodně nerovností. Rozhodli se tedy pro možnost navrácení k loňské variantě. Jsme tu od toho, abychom zajistili co největší bezpečnost. Viděli jsme hodně pádů, kdy jezdec nebo motocykl zůstal ležet v zatáčce, což je velmi nebezpečné. Máme zkušenosti s loňskou variantou, kde k takovým pádům nedocházelo, proto si jezdci vyžádali tuto změnu. Z hlediska nehod je starší varianta bezpečnější.“
Zdroj: motogp.com, foto: Repsol