Zrychlení téměř o půl vteřiny stačí na osmnácté místo

Před sobotní kvalifikací na Velkou cenu Kataru Karel Abraham drží osmnácté místo.
Zrychlení téměř o půl vteřiny stačí na osmnácté místo

V třetím tréninku sice splnil plány týmu a vylepšil svůj čtvrteční čas téměř o půl vteřiny, na posun vzhůru to ale v extrémně vyrovnaném startovním poli nestačilo.

Tým se dnes víc než na výsledný čas zaměřil na úpravy motocyklu a díky menšímu počtu ujetých kol ušetřil ve srovnání s jinými jezdci měkké pneumatiky. To pro Karla Abrahama může být v sobotním programu výhoda. Třetí trénink přinesl maximálně vyrovnané výsledky, deset nejrychlejších jezdců startovního pole je vtěsnaných v jedné vteřině ztráty. Českého jezdce dělí od maxima Aleixe Espargara 2,572 vteřiny.

Karel Abraham

„Z mého pohledu se víc povedl ranní trénink, odpoledne jsem byl hodně nespokojený. Motorka hodně klouže – na obě kola, ale víc na přední. Kvůli tomu jsme udělali oproti plánu jednu zastávku v boxech navíc, ale pořád to zdaleka není ideální. Na konci tréninku jsem vyjel na měkké gumě, ale stihl jsem už jen jedno kolo a čas se už nepodařilo vylepšit. Pořád mám o té měkké pneumatice pochybnosti, nejsem si úplně jistý, že je to to, co potřebujeme. Každopádně s nimi hospodaříme opatrně, tak abychom měli čerstvé na kvalifikaci a na závod. Rameno se dneska ozývá víc než včera, ale pořád je to o hodně lepší než při testech.“

Fotogalerie: Karel Abraham v Kataru

Fotogalerie: Karel Abraham v Kataru

Marco Grana, šéfmechanik Cardion AB Motoracing

„Ze dneška mám smíšené pocity. Dobrá zpráva je, že Karlovi nedělá problémy rameno, naše vyhlídky na slušný výsledek se tím zvyšují. V pátečních trénincích jsme se tolik nesoustředili na výsledný čas a hodně jsme pracovali na nastavení motorky. Také jsme díky tomu ušetřili pneumatiky. Zatímco jiní jezdci použili tři nebo dokonce čtyři měkké pneumatiky, my jsme spotřebovali dvě. I to může být naše výhoda. Na motorce se stále snažíme vyladit grip na obou pneumatikách, dnes se nám to nepodařilo tak, jak jsme očekávali. O to víc práce nás čeká zítra, kdy máme jen jeden trénink a všechno musíme stihnout doladit za půl hodiny čistého času. Nicméně pokud všechno vyjde, rádi bychom se v kvalifikaci pokusili dostat blíž ke hranici minuty a šestapadesáti vteřin.“

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 25. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 26. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30