Zrychlení téměř o půl vteřiny stačí na osmnácté místo

Před sobotní kvalifikací na Velkou cenu Kataru Karel Abraham drží osmnácté místo.
Zrychlení téměř o půl vteřiny stačí na osmnácté místo

V třetím tréninku sice splnil plány týmu a vylepšil svůj čtvrteční čas téměř o půl vteřiny, na posun vzhůru to ale v extrémně vyrovnaném startovním poli nestačilo.

Tým se dnes víc než na výsledný čas zaměřil na úpravy motocyklu a díky menšímu počtu ujetých kol ušetřil ve srovnání s jinými jezdci měkké pneumatiky. To pro Karla Abrahama může být v sobotním programu výhoda. Třetí trénink přinesl maximálně vyrovnané výsledky, deset nejrychlejších jezdců startovního pole je vtěsnaných v jedné vteřině ztráty. Českého jezdce dělí od maxima Aleixe Espargara 2,572 vteřiny.

Karel Abraham

„Z mého pohledu se víc povedl ranní trénink, odpoledne jsem byl hodně nespokojený. Motorka hodně klouže – na obě kola, ale víc na přední. Kvůli tomu jsme udělali oproti plánu jednu zastávku v boxech navíc, ale pořád to zdaleka není ideální. Na konci tréninku jsem vyjel na měkké gumě, ale stihl jsem už jen jedno kolo a čas se už nepodařilo vylepšit. Pořád mám o té měkké pneumatice pochybnosti, nejsem si úplně jistý, že je to to, co potřebujeme. Každopádně s nimi hospodaříme opatrně, tak abychom měli čerstvé na kvalifikaci a na závod. Rameno se dneska ozývá víc než včera, ale pořád je to o hodně lepší než při testech.“

Fotogalerie: Karel Abraham v Kataru

Fotogalerie: Karel Abraham v Kataru

Marco Grana, šéfmechanik Cardion AB Motoracing

„Ze dneška mám smíšené pocity. Dobrá zpráva je, že Karlovi nedělá problémy rameno, naše vyhlídky na slušný výsledek se tím zvyšují. V pátečních trénincích jsme se tolik nesoustředili na výsledný čas a hodně jsme pracovali na nastavení motorky. Také jsme díky tomu ušetřili pneumatiky. Zatímco jiní jezdci použili tři nebo dokonce čtyři měkké pneumatiky, my jsme spotřebovali dvě. I to může být naše výhoda. Na motorce se stále snažíme vyladit grip na obou pneumatikách, dnes se nám to nepodařilo tak, jak jsme očekávali. O to víc práce nás čeká zítra, kdy máme jen jeden trénink a všechno musíme stihnout doladit za půl hodiny čistého času. Nicméně pokud všechno vyjde, rádi bychom se v kvalifikaci pokusili dostat blíž ke hranici minuty a šestapadesáti vteřin.“

21. října | Vicente Perez, který dnes oslavil 21. narozeniny, vyrazí do příštího závodu s penalizací 6 míst na roštu. Perez zav… odkaz
21. října | Potvrzeno: Fabio Quartararo byl dodatečně diskvalifikován ze závodu z důvodu nepovoleně nízkého tlaku v pneumatice. odkaz
21. října | Objevují se informace, že vítěz závodu Moto2 - Fabio Quartararo - byl diskvalifikován.
21. října | Vedoucí muž šampionátu třídy Moto3 - Jorge Martin - v závodě upadl. Naštěstí je v pořádku. odkaz
20. října | Xavier Simeon a Eric Granado pojedou příští rok MotoE u týmu Avintia.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 26. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 27. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 28. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–02:00
Moto3 závod   03:00
Moto2 závod   04:20
MotoGP závod   06:00