Zvýšením životnosti motorů lze snížit výdaje v MotoGP

U Desmosedici je výměna motoru mezi 600 až 800 kilometry.
Výkonný ředitel Ducati Claudio Domenicali hovořil minulý týden v Itálii nejen o novém motocyklu Desmosedici GP9, ale také o snižování nákladů v MotoGP. Celosvětová ekonomická situace má samozřejmě nepříznivý vliv na světový šampionát závodů motocyklů. Výrobci hledají cesty jakým způsobem snížit výdaje a přitom se výrazně neodchýlit od statusu mistrovství prototypů.

V této věci Domenicali uvedl, že návrh ohledně prodloužení životnosti pohonných jednotek byla kladně přijata Asociací výrobců sportovních motocyklů (MSMA) jako způsob, jak čelit nepříznivé situaci.

„Cíl je jasný. Jsme ve stavu recese, takže musíme mít velmi přísnou kontrolu nad výdaji, abychom snížili náklady. Je to jednoduché řešení, jestliže se všichni společně dohodneme jako výrobci.“

„Jsme blízko dohody ohledně zvýšení životnosti motorů. Jestliže jedním řešením  je jít na 17 000 otáček za minutu nebo změna dalších komponentů, pak to bude na rozhodnutí každého výrobce.“

„Důležitá věc je to, že garantovaná životnost motoru bude mnohem delší. V současnosti to není omezeno a vy si tak můžete vyměnit motor, kdy chcete. Takovéto řešení by nám mělo umožnit, abychom omezili výdaje na motor,“ řekl Domenicali, který dodal, že u Desmosedici se nyní motory vyměňují každých 600 až 800 kilometrů.

K tomu, aby opravdu došlo k citelnému snížení nákladů pro motory závodních prototypů MotoGP, je třeba jejich životnost minimálně zdvojnásobit.

„Nyní záleží životnost motoru na každém výrobci. Některé motory mají životnost jen 400 kilometrů, ale s našim motorem dokážeme pracovat v průměru mezi 600 až 800 kilometry.“

„Cílem je, ale toto číslo zdvojnásobit,“ uvedl Domenicali, který má také v plánu zredukovat provozní náklady na MotoGP, které nyní tvoří pětasedmdesát procent z celkového rozpočtu Ducati Corse.

„Chystáme se snížit výdaje na management týmu. Pro nás to znamená, že snížíme výdaje pro management týmu, abychom navýšili náklady na vývoj.“

„Všechny peníze, které vezmeme týmu, přesuneme do vývoje. Jestliže se satelitním týmům sníží jejich výdaje, pak bude možná mnohem snadnější mít na dráze více motocyklů,“ řekl závěrem Claudio Domenicali.

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz