Jorge Lorenzo je nejmladším jezdcem, který kdy nastoupil do závodu MS silničních motocyklů. Stalo se tak v roce 2002 v GP v Jerezu, kdy splnil věkový limit 15 let v den druhé kvalifikace.
Rodák z Mallorcy se do závodu kvalifikoval na stroji Derbi a začal v průběhu sezóny přitahovat pozornost, protože byl často rychlejší než týmový kolega a bývalý mistr světa Emilio Alzamora.
V roce 2003 Lorenzo získal své první vítězství v závodě v GP Brazílie a v roce 2005 už jezdil v dvěstěpadesátkách s Fortuna Hondou. Ve své první sezóně v čtvrtlitrech se podíval šestkrát na pódium a v následujících dvou letech již této třídě dominoval.
V roce 2006 poprvé zvítězil v této kubatuře v Jerezu, poté přidal ještě dalších sedm prvních míst a na konci roku slavil titul. V roce 2007 svůj úspěch zopakoval, obhájil titul a přestoupil do MotoGP do týmu Fiat Yamaha jako týmový kolega Valentina Rossiho.
Vstup do královské kubatury se Lorenzovi mimořádně podařil, velmi rychlý byl zejména v kvalifikacích a své ho prvního vítězství v závodě se dočkal již ve třetí Grand Prix. Raketový nástup však přerušila série zranění a Španěl musel hledat ztracenou sebedůvěru. Našel ji ke konci sezóny a s tím přišel i návrat na špičku startovního pole.
Druhá sezona v královské kubatuře MotoGP znamenala pro Lorenza velké zlepšení. Ve srovnání s premiérovým ročníkem Španěl získal jednou tolik umístění na stupních vítězů, což je celkem dvanáct, včetně čtyř vítězství. Ve hře o titul byl dlouhou dobu zdatným rivalem Valentina Rossiho, ale pád v rozhodující Grand Prix na Phillip Islandu jeho šance zastavil. V roce 2009 získal Lorenzo titul vicemistra světa.
Začátkem roku 2010 si Španěl zranil ruku a byl nucen vynechat první test v Malajsii. To určitě nebyl nejlepší vstup do sezony, ale ta se v jeho podání nakonec stala vítězným tažením za jeho prvním titulem v MotoGP. Lorenzo až do závodu v Aragonsku, to znamená v prvních dvanácti závodech sezony, nechyběl ani jednou na stupních vítězů. Pouze v Japonsku nestartoval z první řady, jinak vyhrál sedm kvalifikací, v osmnácti závodech sezony získal celkem 383 bodů a tím vymazal rekord Valentina Rossiho. Ital koncem roku Yamahou opustil a Jorge Lorenzo má nového kolegu v podobě Američana Bena Spiese. Pro sezonu 2011 si Lorenzo vybral startovní číslo 1.
V roce obhajoby mistrovského titulu soupeřil Jorge Lorenzo především s jezdci tovární stáje Hondy. Až do Velké ceny Velké Británie byl ve vedení, ale závod na Silverstonu nedokončil a o vedení v průběžném hodnocení MotoGP přišel. V Assenu pak nezaviněně kolidoval s Marcem Simoncellim a ztrátu z těchto dvou závodů už nedokázal vymazat. Navíc si v tréninku na Velkou cenu Austrálie zranil ruku a do konce sezony už na dráhu nevyjel. Španěl se po roce opět vrací k startovnímu číslu 99.
HISTORIE
1996 Aprilia Cup 50 ccm, Španělsko
1997 Aprilia Cup 50 ccm, Španělsko
1998 Aprilia Cup 50 ccm, Španělsko, mistr
1999 Aprilia Cup 50 ccm, Španělsko, mistr
2000 Španělský šampionát 125 ccm
2001 Euro 125 ccm, Honda, 6. místo, 56 bodů
MS silničních motocyklů
2002 125 ccm, Caja Madrid Derbi Racing, 21. místo, 21 bodů
2003 125 ccm, Caja Madrid Derbi Racing, 12. místo, 79 bodů
2004 125 ccm, Caja Madrid Derbi Racing, 4. místo, 179 bodů
2005 250 ccm, Fortuna Honda, 5. místo, 167 bodů
2006 250 ccm, Fortuna Aprilia, 1. místo, 289 bodů
2007 250 ccm, Fortuna Aprilia, 1. místo, 312 bodů
2008 MotoGP, Fiat Yamaha, 4. místo, 190 bodů
2009 MotoGP, Fiat Yamaha, 2. místo, 261 bodů
2010 MotoGP, Fiat Yamaha, 1. místo, 383 bodů
2011 MotoGP, Yamaha Factory Team, 2. místo, 260 bodů
2012 MotoGP, Yamaha Factory Team