Po skvělém vítězství v posledním podniku třídy Moto2 ve Valencii 2010, Karel Abraham přestoupil společně s týmem Cardion AB Motoracing do prestižní kubatury MotoGP. K dispozici měl 800ccm prototyp Ducati Desmosedici GP11 a před sebou náročný úkol potvrdit, že mezi elitu světa patří. Velmi dobře zabojoval hned v druhém podniku sezony, když cílem závodu španělské Grand Prix v Jerezu projel sedmý a na konto si tím připsal umístění v první desítce. Bohužel pak přišly okamžiky méně radostné, jako například závod v Brně, kde mu po pádu vypověděla službu technika nebo v Aragónsku, rovněž pád a zdravotní komplikace, které českého závodníka vyřadily hned z několika dalších závodů. O titul pro Nováčka roku 2011 Abraham svedl urputný boj až v posledním kole ve Valencii. Nováčkem roku se nakonec nestal, ale v premiérovém ročníku předvedl, že s Ducati umí zajet dobrý závod a to by jistě rád potvrdil v roce 2012.
HISTORIE
2004 IDM 125ccm, 3 body, 26. místo
Euro 125, 9 bodů, 27. místo
Mistrovství světa:
2005 125ccm, Semprucci Cardion Blauer
2006 125ccm, Cardion AB Motoracing, 8 bodů, 24. místo
2007 250ccm, Cardion AB Motoracing, 31 bodů, 16. místo
2008 250ccm, Cardion AB Motoracing, 40 bodů, 16. místo
2009 250ccm, Cardion AB Motoracing, 74 bodů, 14. místo
2010 Moto2, Cardion AB Motoracing, 96 bodů, 10. místo
2011 MotoGP, Cardion AB Motoracing, 64 bodů, 14. místo
2012 MotoGP, Cardion AB Motoracing