Loris Capirossi

Tým MotoGP
Národnost italská
Datum narození 4. 04. 1973
Rodiště Bologna, Itálie
Bydliště Monako
Výška 165
Váha 59
Starty 215
Body 1840
Vítězství 9
První pozice 13
Nejrychlejší kola 11
Stupně vítězů 42
První GP 1995, Austrálie
První vítězství 2000, Itálie
Titul šampiona -

Loris Capirossi se stal mistrem světa v 125 ccm když mu bylo 17 let. Vyhrál ještě další dva tituly, než přestoupil do 250 ccm v roce 1992. Capirossi vyhrál 7 závodů, šestnáctkrát dokončil na stupních vítězů a přestoupil do 500 ccm k Hondě v roce 1995. V témže roce získal ocenění Nováček roku. Své první vítězství v půllitrech získal v roce 1996 na trati v Eastern Creek, ale následující rok se vrátil do dvěstěpadesátek k Aprilii. V roce 1998 získal titul mistra světa v 250 ccm. Poté znovu přestoupil do 500 ccm k Sito Ponsovi, aby řídil Hondu NSR500.

Ve třech sezónách získal 15 pódiových umístění a jedno vítězství v závodě. V roce 2003 přesedlal na Ducati. Vyhrál v Catalunyi a pětkrát dojel na stupních vítězů. V roce 2004 se Ducati tolik nedařilo a Capirossi již nebyl tak vážným konkurentem pro Yamahy a Hondy. Start do roku 2005 měla Ducati vlažný, ale ke konci sezóny podával Ital velmi dobré výkony. Capirossi v tomto roce zvítězil v Brně a připsal si dvě vítězství v Malajsii a v Japonsku. Při tréninku na Phillip Islandu však přišla nehoda, která znemožnila Capirossimu skončit v šampionátu druhý.

V sezóně 2006 vyhrál Capirossi v Jerezu, Brně, Motegi a celkově skončil v mistrovství světa třetí. Před svou nehodou v Catalunyi měl na svém kontě dokonce stejný počet mistrovských bodů jako Nicky Hayden.

V roce 2007 měl Loris Capirossi u Ducati nového týmového kolegu Caseyho Stonera, který dominoval celé sezóně. Italovi se nepodařilo úplně přizpůsobit osmistovce a dokázal zvítězit jen v GP Japonska. Tým Ducati se se svým dlouholetým jezdcem rozloučil a Capirossi zamířil do týmu Rizla Suzuki.

S Japonskou technikou si Capirossi v sezóně 2008 sice celkem rozuměl, ale Suzuki neměla konkurenceschopnou motorku. Nejvíce se Italovi dařilo v Brně, kde získal své jediné umístění na stupních vítězů. S týmem Suzuki zůstal Capirossi i pro rok 2009.

V roce 2010 přišel k Rizla Suzuki Álvaro Bautista a Loris Capirossi mu byl dobrým učitelem a rádcem. Ital stále častěji uvažoval o ukončení závodní kariéry, ale chtěl odejít s dobrým výsledkem. Bohužel to mu nebylo dáno a poslední rok u Suzuki uzavřel na šestnáctém místě. Rozhodl se pro odchod k Pramac Racingu, kde znovu sedlal Ducati v naději, že se vše obrátí k lepšímu.

Nestalo se. Capirossi většinou uzavíral startovní pole a za celou sezonu 2011 získal jen 43 bodů. To mu stačilo na celkové sedmnácté místo, takže z jeho pohledu jistě zklamání. Ovšem kariéra Lorise Capirossiho je velmi bohatá a jen málokdo dokáže to, co dokázal tento sympatický Ital. V polovině roku 2011 Capirossi oznámil, že po skončení sezony ukončí závodní kariéru. Ve Valencii jel svůj poslední závod a startoval s číslem zesnulého Marca Simoncelliho.

Loris Capirossi ze světa motocyklových závodů neodchází, protože nyní působí v roli Bezpečnostního poradce promotéra šampionátu Dorny.

HISTORIE

MS silničních motocyklů
1990
 125 ccm, 1. místo, 182 bodů
1991 125 ccm, 1. místo, 200 bodů

1992 250 ccm, 12. místo, 27 bodů
1993 250 ccm, 2. místo, 193 bodů
1994 250 ccm, 3. místo, 199 bodů

1995 MotoGP: Marlboro Team Pileri, 6. místo, 108 bodů
1996 MotoGP: Marlboro Yamaha Rainey, 10. místo, 98 bodů

1997 250 ccm, Aprilia Racing Team, 6. místo, 116 bodů
1998 250 ccm, Aprilia Grand Prix Racing Team, 1. místo, 204 bodů
1999 250 ccm, Elf Axo Honda Gresini, 3. místo, 209 bodů

2000 MotoGP, Honda Pons, Emerson Honda Pons, 7. místo, 154 bodů
2001 MotoGP, West Honda Pons, 3. místo, 210 bodů
2002 MotoGP, West Honda Pons, 8. místo, 109 bodů
2003 MotoGP, Ducati Marlboro Team, 4. místo, 177 bodů
2004 MotoGP, Ducati Marlboro Team, 9. místo, 117 bodů
2005 MotoGP, Ducati Marlboro Team, 6. místo, 157 bodů 
2006 MotoGP, Ducati Marlboro Team, 3. místo, 229 bodů
2007 MotoGP, Ducati Marlboro Team, 7. místo, 166 bodů
2008 MotoGP, Rizla Suzuki, 10. místo, 118 bodů
2009 MotoGP, Rizla Suzuki, 9. místo, 110 bodů
2010 MotoGP, Rizla Suzuki, 16. místo, 44 bodů
2011 MotoGP, Pramac Racing, 17. místo, 43 bodů

Ukončil závodní kariéru.

Související články


MotoGP
Loris Capirossi nebude pro Estoril v plné kondici

Loris Capirossi nebude pro Estoril v plné kondici

Ital tento týden absolvoval speciální lékařské vyšetření pravého ramene, které sice neprokázalo žádné vážné poškození, ale je tam stále zánět, což znamená, že Itala nadále bolí.

7.  4.  2011 | 5
MotoGP
Pramac Racing nemá ani po závodu v Jerezu důvod k radosti

Pramac Racing nemá ani po závodu v Jerezu důvod k radosti

V Kataru neprojel cílem ani jeden jejich jezdec a tuto neděli bodoval se štěstím Loris Capirossi, jenž během závodu řešil zároveň zdravotní a technické problémy.

4.  4.  2011
MotoGP
Na Pramac Racing čeká reparát za Katar

Na Pramac Racing čeká reparát za Katar

U italského týmu pokračuje v dobrých výkonech Randy De Puniet, který si v kvalifikaci zajel pro sedmý čas a třetí řadu na startu. Loris Capirossi stále cítí bolesti v rameni a na startovním roštu mu patří patnácté místo.

3.  4.  2011
MotoGP
U Pramac Racingu je na koni De Puniet

U Pramac Racingu je na koni De Puniet

V případě Randy De Punieta je smolný závod v Kataru zapomenut a jeho výsledek úvodního tréninku v Jerezu naznačuje, že si Francouz začíná skutečně velmi dobře rozumět s italskou Desmosedici.

1.  4.  2011 | 1
MotoGP
Pramac Racing plánuje odčinit výpadek z Kataru

Pramac Racing plánuje odčinit výpadek z Kataru

Zklamání, tak lze nazvat první závod roku v podání nové dvojice Pramac Racingu. Oba zkušení jezdci závod nedokončili po velmi smolném momentu hned v prvních zatáčkách a to nebyl nejlepší start do nové sezony.

30.  3.  2011
MotoGP
Capirossi vyřešil starý problém a pro Jerez bude připraven

Capirossi vyřešil starý problém a pro Jerez bude připraven

V pátek přinesla některá italská média informaci o operaci Capirossiho pravého ramene. Navíc se to netýkalo zranění z Kataru, které utrpěl po srážce s De Punietem, ale o staré zranění, jenž si dlouho nechával pro sebe.

27.  3.  2011 | 1
MotoGP
Takový začátek si u Pramac Racingu nepředstavovali

Takový začátek si u Pramac Racingu nepředstavovali

Doslova neuvěřitelný vstup do nové sezony si prožili v satelitním týmu Ducati, když po několika prvních zatáčkách spadl Randy De Puniet, přitom stačil narazit do Capirossiho a ten následně odstoupil ze závodu.

22.  3.  2011 | 5
MotoGP
U Pramac Racingu nepotvrdili zlepšení z tréninku

U Pramac Racingu nepotvrdili zlepšení z tréninku

Po nadějném výsledku, který jezdci Pramac Racingu zaznamenali v pátečním tréninku je tu nad výsledkem kvalifikace určité zklamání pro jedenáctého Randy De Punieta a čtrnáctého Lorise Capirossiho.

19.  3.  2011
MotoGP
U Pramac Racingu zabodoval De Puniet

U Pramac Racingu zabodoval De Puniet

Satelitní tým Ducati ukončil zimní přípravu v pozitivním duchu hlavně díky výsledkům Randy De Punieta, který v pondělí zajel šestý čas na kolo a na třetího Bena Spiese ztratil jen 0,150 sekundy.

16.  3.  2011 | 1
MotoGP
U Suzuki to nebudou mít jednoduché

U Suzuki to nebudou mít jednoduché

Loris Capirossi závodil v továrním týmu Suzuki poslední tři sezony a současnou situaci, kdy v příštím ročníku Japonci nasadí pouze jeden motocykl GSV-R MotoGP, vidí ještě mnohem složitější než dosud byla.

1.  12.  2010 | 4
MotoGP
Pramac Racing poprvé s De Punietem a Capirossim

Pramac Racing poprvé s De Punietem a Capirossim

V úterý se ve Valencii představili oba jezdci Pramac Racingu Randy De Puniet a Loris Capirossi. Po ranním dešti vyjel Ital na dráhu vůbec jako první a odstartoval tak přípravu na novou sezonu třídy MotoGP.

10.  11.  2010
MotoGP
Capirossi se rozloučil s týmem Suzuki

Capirossi se rozloučil s týmem Suzuki

Po třech letech strávených v továrním týmu Loris Capirossi odchází vstříc novým výzvám, zůstává i nadále členem elitní královské kubatury MotoGP a v příštím ročníku bude závodit v sedle italské Ducati.

8.  11.  2010 | 3
MotoGP
Pátá a šestá řada na startu pro Rizla Suzuki

Pátá a šestá řada na startu pro Rizla Suzuki

Před startem posledního závodu sezony na tom není tovární Suzuki vůbec dobře. Na náladě týmu určitě nepřidala ani dnešní kvalifikace, kde Loris Capirossi zajel čtrnáctý a Álvaro Bautista sedmnáctý čas na kolo.

6.  11.  2010
MotoGP
Poslední závod velmi těžké sezony pro Suzuki

Poslední závod velmi těžké sezony pro Suzuki

Tým tovární Suzuki čeká poslední závod sezony a oba jejich jezdci Álvaro Bautista a Loris Capirossi ji mají v plánu ukončit, co nejlepším možným způsobem. Jisté je, že to ani jeden nebude mít vůbec jednoduché.

3.  11.  2010 | 3
MotoGP
Suzuki neměla v Portugalsku svůj den

Suzuki neměla v Portugalsku svůj den

Byly doby, kdy japonská značka bojovala o vedoucí příčky, ale od určitého momentu se jejich snažení stává bojem o pozice daleko od umístění na stupních vítězů a snad jen Álvaro Bautista má sílu něco změnit.

31.  10.  2010 | 2
MotoGP
Loris Capirossi desátý, Bautista s pádem až šestnáctý

Loris Capirossi desátý, Bautista s pádem až šestnáctý

Loris Capirossi je i přes zdravotní problémy po pátku v první desítce, což je vzhledem k dnešním povětrnostním podmínkám určitě dobrý výkon. Álvaro Bautista zajel až šestnáctý čas, havaroval, ale vše bez zranění.

29.  10.  2010
MotoGP
Loris Capirossi se vrací k italské Ducati

Loris Capirossi se vrací k italské Ducati

Po dlouhé době, kdy se jen spekulovalo o spolupráci Pramac Racingu s Lorisem Capirossim je to dnes hotová věc a italský satelitní tým Ducati potvrdil spolupráci se zkušeným Italem, který tak po třech letech končí u Suzuki.

28.  10.  2010 | 6
MotoGP
Rizla Suzuki přijede do Portugalska kompletní

Rizla Suzuki přijede do Portugalska kompletní

Neúčast Lorise Capirossiho v portugalské Grand Prix se po nehodě v Austrálii brala téměř jako hotová věc, ale Ital předvedl velké odhodlání, bojovného ducha a do víkendové Velké ceny nastoupí.

26.  10.  2010 | 6
MotoGP
V Estorilu s Pedrosou, ale možná bez Capirossiho

V Estorilu s Pedrosou, ale možná bez Capirossiho

Startovní rošt se v závěru sezony zmenšuje, jak jezdci řeší zdravotní problémy způsobené pády. Od Japonska nezávodil Dani Pedrosa z tovární Hondy a v závodu na Phillip Islandu jsme také neviděli Lorise Capirossiho.

21.  10.  2010 | 11
MotoGP
Ohlasy z druhé desítky: Nejlepší Espargaró

Ohlasy z druhé desítky: Nejlepší Espargaró

Těsně za branami první desítky skončili oba jezdci Pramacu. Nedařilo se naopak Suzuki, Aojamovi ani Barberovi. Capirossi dokonce opět upadl.

16.  10.  2010
MotoGP
Capirossimu dnešní trénink způsoboval bolest, Bautista se učil na mokru

Capirossimu dnešní trénink způsoboval bolest, Bautista se učil na mokru

Phillip Island s převahou pravých zatáček způsoboval Lorisovi Capirossimu bolesti v jeho zraněné pravé noze. Álvaro Bautista se snažil objet co nejvíc kol, aby získal další zkušenosti se stroj MotoGP na mokru.

15.  10.  2010 | 1
MotoGP
Bautista úspěšně bojoval, Capirossi nevěřícně kroutil hlavou

Bautista úspěšně bojoval, Capirossi nevěřícně kroutil hlavou

Álvaro Bautista předvedl parádní výkon a pro modrý tým Suzuki získal body za páté místo v závodu Velké ceny Malajsie. Motocykl Lorise Capirossiho vyřadila hned na začátku technická porucha, neuvěřitelná smůla.

10.  10.  2010 | 5
MotoGP
Capirossi podal po ranním pádu heroický výkon a je těsně za Bautistou

Capirossi podal po ranním pádu heroický výkon a je těsně za Bautistou

Loris Capirossi ráno upadl. S poraněnou nohou v kvalifikaci statečně bojoval a obsadil deváté místo. Álvaro Bautista zajel své letošní kvalifikační maximum a je o příčku před svým týmovým kolegou.

9.  10.  2010
MotoGP
Bautista dnes využil zkušeností z testů

Bautista dnes využil zkušeností z testů

Velmi dobrým výkonem se v úvodním tréninku na Velkou cenu Malajsie prezentoval nováček v týmu Rizla Suzuki Álvaro Bautista, který si dnes dojel pro pátý nejrychlejší čas. Loris Capirossi byl až dvanáctý.

8.  10.  2010 | 1
MotoGP
Bautista sedmý, Capirossi letos nemá štěstí

Bautista sedmý, Capirossi letos nemá štěstí

Pro tým Rizla Suzuki závod úspěšný jen z poloviny a velká škoda odstoupení Lorise Capirossiho tři kola před cílem. Nováček Álvaro Bautista si polepšil a po třech osmých místech se v Japonsku umístil sedmý.

3.  10.  2010 | 5
MotoGP
Bautista držel rytmus, Capirossi upadl

Bautista držel rytmus, Capirossi upadl

Álvaro Bautista zopakoval svou nejlepší startovní pozici v MotoGP, Lorise Capirossiho přibrzdil pád, po kterém ztratil rytmus. Strojům Suzuki patřil v kvalifikaci závěr první desítky.

2.  10.  2010
MotoGP
Rizla Suzuki má naději na dobrý výsledek

Rizla Suzuki má naději na dobrý výsledek

Loris Capirossi je po zranění a následné operaci malíčku znovu zpátky v boxech tovární Suzuki a domácí Grand Prix japonského výrobce zahájil devátým časem. Álvaro Bautista skončil v prvním tréninku dvanáctý.

1.  10.  2010
MotoGP
V Japonsku nebude Loris Capirossi chybět

V Japonsku nebude Loris Capirossi chybět

Domácí závod pro značku motocyklů Suzuki pojede jejich tovární MotoGP tým v kompletní sestavě s Lorisem Capirossim a Álvarem Bautistou. Ital po operaci prstu chyběl v Aragonsku, ale do své oblíbené Motegi přijede.

27.  9.  2010 | 33
MotoGP
Rizla Suzuki pojede v Aragónu bez Lorise Capirossiho

Rizla Suzuki pojede v Aragónu bez Lorise Capirossiho

Rizla Suzuki odjíždí k třináctému podniku sezony do španělského komplexu Motorland Aragón pouze s jediným jezdcem Álvarem Bautistou, protože Capirossi ještě není po operaci ruky zcela v kondici.

13.  9.  2010
MotoGP
Zatím není jisté, zda Capirossi v Aragónu pojede

Zatím není jisté, zda Capirossi v Aragónu pojede

Ital absolvoval v pondělí odpoledne úspěšnou operaci pravé ruky, kterou si zranil při nehodě v úvodním kole závodu královské kubatury v San Marinu.

8.  9.  2010 | 3
MotoGP
Bautista si pochvaloval rychlost své suzuki, Capirossi musí na operaci

Bautista si pochvaloval rychlost své suzuki, Capirossi musí na operaci

Álvaro Bautista se v závodě oproti kvalifikaci výrazně zlepšil a přestože po startu ztratil, dojel nakonec osmý. Capirossi doplatil na nezaviněnou kolizi s Haydenem, navíc si poranil malíček.

5.  9.  2010
MotoGP
Oba jezdci Suzuki v závěru doplatili na pomalejší soupeře

Oba jezdci Suzuki v závěru doplatili na pomalejší soupeře

Loris Capirossi i Álvaro Bautista jsou spokojeni se svým nastavením, nikoliv však se startovními pozicemi. V kvalifikaci měli v závěru rozjetá rychlá kola, ale zdrželi je v té chvíli pomalejší závodníci.

5.  9.  2010
MotoGP
Capirossi je spokojen s nastavením, Bautista postrádal přilnavost

Capirossi je spokojen s nastavením, Bautista postrádal přilnavost

Loris Capirossi je přesvědčen, že pokud vyjde počasí, zažije Suzuki velmi dobrý víkend. Álvaro Bautista měl problémy s přilnavostí a změny v nastavení mu zatím moc nefungovaly.

3.  9.  2010 | 1
MotoGP
Suzuki GSV-R konečně v bitvě o pozice v první desítce

Suzuki GSV-R konečně v bitvě o pozice v první desítce

Álvaro Bautista předvedl v osmadvaceti kolech závodu v Indianapolisu bojovný výkon a cílem projel na slušném osmém místě. Loris Capirossi skončil jedenáctý.

30.  8.  2010 | 6
MotoGP
Na dráze IMS startuje Suzuki z čtvrté řady

Na dráze IMS startuje Suzuki z čtvrté řady

Loris Capirossi zajel desátý a Álvaro Bautista jedenáctý kvalifikační čas, jenž oběma závodníkům dává pro nedělní Velkou cenu Indianapolisu slušné šance na další zlepšení a možná také na nejlepší výsledek sezony.

29.  8.  2010
MotoGP
Výsledky testu v Brně Suzuki nutí k optimismu

Výsledky testu v Brně Suzuki nutí k optimismu

Po úspěšném testu na závodním okruhu v Brně jede Rizla Suzuki do Spojených států s větším optimismem než v posledních Grand Prix, důležité ovšem bude s jakými pocity se vrátí zpátky do Evropy.

23.  8.  2010 | 6
MotoGP
Bautistovi schází přilnavost, Capirossi musí zapracovat na elektronice

Bautistovi schází přilnavost, Capirossi musí zapracovat na elektronice

Jezdci Suzuki se v prvním tréninku v Brně umístili na přelomu první a druhé desítky, přičemž ani jeden z nich nebyl s chováním svého stroje spokojený.

13.  8.  2010 | 1
MotoGP
Capirossiho v závěru porazil Kallio, Bautista po kontaktu s Espargarem spadl

Capirossiho v závěru porazil Kallio, Bautista po kontaktu s Espargarem spadl

Oba jezdci tovární Suzuki Loris Capirossi a Álvaro Bautista zažili o víkendovém závodu v Laguně Seca zklamání a každý z nich z různých důvodů.

26.  7.  2010
MotoGP
Ani výrazné zlepšení u Suzuki nestačilo na první desítku

Ani výrazné zlepšení u Suzuki nestačilo na první desítku

Loris Capirossi i Álvaro Bautista se oproti pátečním časům zlepšili o víc než dvě sekundy. Stále ale zaostávají za konkurencí. Přesto jsou oba pozitivně naladěni a věří, že v závodě se posunou do první desítky.

25.  7.  2010
MotoGP
Capirossi zaváhal výměnou pneumatiky, Bautista nebodoval

Capirossi zaváhal výměnou pneumatiky, Bautista nebodoval

Po dobrém výkonu v Katalánsku bylo na Bautistovi s Capirossim, aby potvrdili výkonnostní úroveň týmu, což se jim ale v Německu rozhodně nepodařilo. Španěl skončil po nezaviněném pádu a Capirossi byl jedenáctý.

19.  7.  2010
123


Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 20. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:35
Moto3 2. trénink   13:15–13:55
MotoGP 2. trénink   14:10–14:55
Moto2 2. trénink   15:10–15:50
Sobota 21. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:35
Moto3 1. kvalifikace   12:35–12:50
Moto3 2. kvalifikace   13:00–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 1. kvalifikace   15:05–15:20
Moto2 2. kvalifikace   15:30–15:45
Neděle 22. září    
Moto3 warm up   09:00–09:20
MotoGP warm up   09:30–09:50
Moto2 warm up   10:00–10:20
Moto3 závod   11:20
MotoGP závod   13:00
Moto2 závod   14:30