Po vyjádřeních jezdců z pódia uvádíme také prohlášení závodníků, kteří se na okruhu Losail v Kataru na pódium nedostali.
Valentino Rossi trvá na tom, že to nemá smysl být ze druhého místa zklamaný, věří, že by mohl letos i zvítězit.
Velkou cenu Kataru vyhrál po pěkném souboji s Valentinem Rossim obhájce titulu Marc Márquez. Na stupně vítězů s oběma šampióny vystoupal také Dani Pedrosa.
Po závodě v Losailu jsme vám přinesli ohlasy z pódia třídy MotoGP i vyjádření českých závodníků. Připomeňme si ve zkratce vyjádření dalších jezdců MotoGP, kteří se v úvodní velké ceně nové sezony na pódium nedostali.
Co se stalo nejsilnějším příběhem zahajovacího závodu MotoGP v Kataru? Odpověď je jasná: Doktor je zpět!
Úřadující šampión Jorge Lorenzo zahájil novou sezonu vítězstvím, Valentino Rossi se vrátil k Yamaze ve velkém stylu, po stíhací jízdě dojel druhý, Marc Márquez se při debutu v MotoGP prosadil na třetí místo.
Letos už podesáté je poušť scénou pro start nové sezóny MotoGP. Přichází Commercial Bank Grand Prix of Qatar.
Nejlepší čas závodu třídy MotoGP nastavil ve čtvrtém kole Casey Stoner z Repsol Hondy, nejvyšší maximální rychlosti dosáhl v závodu jezdec satelitní stáje Pramac Racing Héctor Barberá.
Příjemným překvapením prodlouženého víkendu v Kataru byl výkon české stáje Moto FGR, na kterou pod reflektory okruhu v Losail čekala závodní premiéra mezi světovou elitou kubatury Moto3.
Pro stáj Interwetten Paddock Moto2 byl víkend v Kataru velmi podařeným vstupem do letošního ročníků motocyklového šampionátu. V trénincích a kvalifikaci byl Thomas Lüthi nejrychlejší a v závodu bojoval o zlato.
Zranění z Malajsie Márquezovi zkomplikovalo závěr loňské sezony a podepsalo se také na přípravě na tu letošní. Španěl poprvé testoval až koncem března a do Kataru odjel s minimem najetých kilometrů.
Zahajovací závod sezony byl v případě jezdců MotoGP změnou k lepšímu, protože v otevřených zatáčkách a na dlouhých rovinkách okruhu Losail v minulosti k mnoha soubojům nedocházelo. AKTUALIZOVÁNO.
Porucha na přední brzdě satelitní Ducati Desmosedici GP12, byla důvodem odstoupení Karla Abraham z úvodního závodu sezony v Kataru. Český jezdec odstoupil z jedenácté pozice.
Jorge Lorenzo měl v závěru závodu nejvíc sil a dokázal porazit obě tovární Hondy Daniho Pedrosy a Casey Stonera. Velmi dobrý výkon předvedli jezdci Tech3 Crutchlow a Dovizioso.
Jezdci šestistovek předvedli parádní bitvu až do posledních vteřin závodu, který vyhrál Spaněl Marc Márquez, těsně za ním dojel Andrea Iannone a třetí místo obsadil Pol Espargaró.
U tovární Hondy pravděpodobně našli recept na problémy, které je trápily během kvalifikace a oba jejich jezdci Casey Stoner a Dani Pedrosa zajeli první dva nejlepší časy. Karel Abraham byl jedenáctý.
Britský jezdec si v první kvalifikaci sezony zajel pro skvělé třetí místo a v neděli večer startuje z první řady společně s Lorenzem a Stonerem. S šestým kvalifikačním časem nezklamal ani Dovizioso.
U tovární stáje Ducati můžou být spokojení tak napůl. Nicky Hayden dokázal velmi dobře zajet své kvalifikační kolo a s časem 1'55,637 mu patří druhá řada. U Valentina Rossiho to bylo horší, protože je až dvanáctý.
Mistr světa z roku 2010 nenašel v sobotu večer soupeře a vyhrál první kvalifikaci sezony. V neděli tak do závodu katarské Grand Prix startuje z první řady společně s Casey Stonerem a Calem Crutchlowem.
Technické problémy připravily v sobotu pro Jakuba Kornfeila nečekanou kombinaci nepříjemností a proto to ani lépe dopadnout nemohlo než na devatenáctou pozici v sedmé řadě startovního roštu.
Do konce sobotní kvalifikace už Casey Stoner nedokázal překonat Lorenzův čas a v neděli večer startuje druhý. Dani Pedrosa zaznamenal technické problémy, které mu neumožnily zajet lépe než na sedmou pozici.
Karel Abraham si v první kvalifikaci sezony zajistil desátou pozici ve čtvrté řadě startovního roštu královské kubatury. Český jezdec startuje po boku dalších dvou jezdců prototypů Bautisty a Rossiho.
Dvojici tovární stáje Ducati Nicky Haydenovi a Valentinu Rossimu patří po úvodní řadě tréninkových jízd v pořadí sedmé a osmé místo. Jezdci Ducati GP12 nyní na nejrychlejšího Lorenza ztrácí něco přes sekundu.
V případě jezdců tovární HRC jsou pocity z tréninkových jízd mírně rozdílné. Zatímco je Stoner s výkonem spokojený, Dani Pedrosa zaznamenal pád a k tomu ještě problémy s elektronikou.
Pro stáj Herve Poncharala Monster Yamaha Tech 3 byla tréninková příprava na Velkou cenu Kataru velmi úspěšná, když Cal Crutchlow obsadil druhé a Andrea Dovizioso čtvrté místo.
Ve druhém tréninku byl Španěl ještě za Casey Stonerem, ale závěrečný trénink už byl čistě v jeho režii, když zajel kolo za 1'55,302 sekundy. Ben Spies měl smůlu, protože spadl, ale naštěstí bez následků.
Český jezdec si ve srovnání s včerejším maximem polepšil, když kolo okruhu v Losail zvládl pod hranicí minuty, osmapadesáti sekund, nicméně problémy s přední částí jeho Ducati mu neumožnily zrychlit ještě víc.
Čech trénoval s novým strojem FTR/Honda a jeho časy naznačují, že s ním získává velmi rychle potřebný kontakt. Ve srovnání s prvním tréninkem se zlepšil o téměř dvě sekundy, ale zatím zůstává šestnáctý.
Jezdci tovární stáje Yamahy Jorge Lorenzo a Ben Spies si litrové prototypy tří ladiček velmi pochvalují a jejich výkon v prvním tréninku jim dává potřebnou jistotu a motivaci pokračovat v nastaveném tempu.
Casey Stoner dál pokračuje v nastaveném tempu z předsezonních testů, ale dnes mu konkurovali jezdci Yamahy. Australan nicméně zvládl závěr tréninku a na své konto si připsal nejrychlejší čas.
Z dvojice jezdců tovární stáje Ducati zvládl první trénink lépe Američan Nicky Hayden, který těsně v závěru figuroval druhý, ale nakonec z toho bylo třetí místo. Valentino Rossi použil jen tvrdé obutí a byl desátý.
V prvním tréninku sezony 2012 zajel český jezdec stáje Cardion AB Motoracing jedenáctý čas a zároveň byl také poslední s časem pod minutu, osmapadesát vteřin.
Pro japonského výrobce je letošní sezona čtvrtým rokem v roli oficiálního dodavatele pneumatik královské kubatury a hned první závod v Kataru přináší pro Bridgestone řadu technických výzev.
Před úvodním závodem sezony 2012 přichází první přehled zajímavých čísel, které nějakým způsobem souvisí s víkendovým podnikem na závodní dráze okruhu Losail ležícím v katarské poušti.
Konečně je tu tolik očekávaný úvodní závod světového šampionátu silničních motocyklů. Sezona 2012 tradičně startuje v Kataru zahajovacím podnikem pod světly reflektorů – COMMERCIALBANK GRAND PRIX OF QATAR.
Jako by to bylo včera, kdy z okruhů světového šampionátu zmizely dvoudobé ´dvěstěpadesátky´, které od roku 2010 úspěšně nahradily čtyřdobé šestistovky kubatury Moto2.
Na český tým čeká tuto neděli křest ohněm v úvodním závodu nejnižší kubatury MS Moto3, kde nastupuje s vlastním motocyklem FGR/Honda a dvaadvacetiletým Holanďanem Jasperem Iwemou.
Třída do 125ccm byla součástí šampionátu dvaašedesát let a v posledních dvou sezonách také jediná, kde se závodilo s motocykly poháněnými dvoudobými motory. Dnes je tu kubatura Moto3 a její premiéra.
Svět motocyklových závodů je hlavně o soupeření na dráze, nicméně po ničivém zemětřesení, které nedávno zasáhlo východní pobřeží Japonska, přišla MotoGP s projektem na podporu Japonska – We are for Japan.
V průběhu víkendu řešil český motocyklový závodník technické problémy víc, než aby se soustředil na hledání ideálního nastavení pro svůj motocykl Aprilia.
Podobná témata: Monster Energy Yamaha MotoGP, Sepang, Loris Capirossi, Andrea Iannone, Toni Elias, Colin Edwards, Randy De Puniet, Estoril, Exkluzivně, Cal Crutchlow, Stefan Bradl, Yonny Hernandez, Michael Laverty, LCR Honda, Ben Spies, Výsledky, Mika Kallio, Monster Yamaha Tech3, Hiroshi Aoyama, Nicky Hayden