O víkendu se jezdci Hondy sešli na okruhu v Motegi a zúčastnili se tzv. Honda Racing Thanks Day.
Zdrženlivý Dani Pedrosa a charismatický Marc Márquez, nemohli být více odlišní. Márquez slavil svůj první titul MotoGP hned v prvním roce. Pedrosa na něj za osm let ještě nedosáhl.
Šéf Hondy Shuhei Nakamoto není nadšený výsledkem letošní sezony a to ani v případě, že právě v roce 2010 jezdci japonské značky podali v éře osmistovek vůbec ten nejlepší výkon.
Honda před rokem 2011, který ukončí éru osmistovek v královské MotoGP, směřuje všechny síly na zisk posledního titulu v této kubatuře a svého největšího soupeře vidí v osobě úřadujícího mistra světa.
Všechny překvapilo, jak rychle se Casey Stoner dokázal po letech strávených v sedle Ducati znovu adaptovat na Hondu, Australan chválil výkon motoru a ovladatelnost stroje, ale Dani Pedrosa jeho nadšení tolik nesdílí.
Poslední den testů ve Valencii jezdci Repsol Hondy zvládli vše, co měli v plánu, ale Dani Pedrosa čelil stále větším bolestem ramene a Andrea Dovizioso absolvoval středeční test se zvýšenou teplotou.
Vedení HRC prodloužilo smlouvu s Repsolem o další dva roky a zároveň potvrdili, že v roce 2011 pojede jejich tovární tým MotoGP s třemi jezdci – Casey Stonerem, Danim Pedrosou a Andrea Doviziosem.
Sezona dnes skončila posledním závodem ve Valencii také pro dvojici jezdců tovární Hondy Andrea Doviziosa a Daniho Pedrosu. Cílem dnes projel jako pátý Ital, Španělovi patřila sedmá příčka.
Dani Pedrosa i Andrea Dovizioso se během kvalifikace dokázali oproti tréninkům zlepšit, ale závodní pole je natolik vyrovnané, že to stačilo jen na třetí řadu. Španěl chce před závodem hlavně odpočívat, Ital pilovat stopu.
Dvojice továrních jezdců Hondy dnes pracovala na nastavení svých závodních strojů za slunečného počasí, což byla ve srovnání s Portugalskem příjemná změna, ale dařilo se jen Doviziosovi, Pedrosu stále omezuje zranění.
Od prvního tréninku pojede Repsol Honda poprvé s logem nového sponzora ´One Heart´, což je slogan společného podniku Hondy v Indonésii pod názvem Astra Honda a bude s ním také pokračovat v roce 2011.
Andrea Dovizioso v těsném finiši porazil Marka Simoncelliho a dostal se na pódium. Dani Pedrosa byl většinu závodu ve skupině bojující o páté místo, ale postupně ztrácel cit v levé ruce a dojel osmý.
Andrea Dovizioso i Dani Pedrosa se na rozdíl od řady svých soupeřů v sobotu ráno ve volném tréninku zlepšili. Věřili, že ve stejném duchu budou pokračovat i v kvalifikaci, ta se ale musela zrušit.
Andrea Dovizioso při volném tréninku na Velkou cenu Portugalska upadl a byl klasifikován jako devátý. Dani Pedrosa se při návratu po zranění cítil zdravotně celkem dobře, ale za řídítky si zatím postupně zvyká.
Španěl měl po Austrálii nějaký čas na zotavení operované klíční kosti a víkendem v Portugalsku zahájí bitvu o titul vicemistra světa. Andrea Dovizioso míří do Estorilu pro umístění na stupních vítězů.
Podoba továrního týmu Hondy začíná pro příští ročník motocyklového šampionátu postupně získávat jasnější obrysy, Repsol navýší podporu vlajkové lodi japonského výrobce a vyřeší tak otázku, co s Doviziosem.
Po dvou druhých místech v Motegi a Sepangu dnes Andrea Dovizioso stačil ujet tři kola a musel zpátky do boxů, protože jeho tovární RC212V nebyla ve stavu pokračovat dál v závodu královské kubatury MotoGP.
Potom, co Dani Pedrosa odstoupil z Velké ceny Austrálie je Andrea Dovizioso jediným jezdcem, který bude v nedělním závodu královské kubatury hájit barvy tovární stáje Repsol Hondy a ani jemu se nadvakrát nedařilo.
Dani Pedrosa na Phillip Islandu zajel oba tréninky a kvalifikaci, nicméně v sobotu odpoledne padlo rozhodnutí vysoce rizikový závod neabsolvovat, vrátit se do Španělska a získat lepší fyzičku pro závod v Estorilu.
Španěl se po zranění vrátil zpátky do sedla své Hondy RC212V, ale počasí mu jeho situaci vůbec neulehčilo a hlavně testoval, zda zvládne jízdu po fyzické stránce. Andrea Dovizioso zajel na obutí do mokra šestý čas.
Repsol Honda pojede na Phillip Islandu s oběma svými jezdci Danim Pedrosou a Andrea Doviziosem. Španěl teprve v pátek zjistí, jak se bude v sedle RC212V cítit po zranění z Japonska, Ital chce závod vyhrát.
Nakonec se musel spokojit s druhým místem. Dovizioso je přesto s umístěním spokojený, protože v poslední době dosahuje stabilně dobrých výkonů a jeho šance vyhrát se stále zvyšuje.
Tovární jezdec Hondy si výkonem v sobotní kvalifikaci na Velkou cenu Malajsie zajistil další první řadu na startu. Minulý týden startoval první, tentokrát je třetí, ale to nijak nezmenšuje jeho šance na vítězství.
Ital je v Malajsii jediným zástupcem tovární Hondy a druhý čas na kolo je určitě velmi dobrý začátek už vzhledem k tomu, že dráha v Sepangu patří mezi jeho oblíbené, takže z jeho strany můžeme očekávat další výrazný výkon.
Ve čtvrtek tým Repsol Hondy potvrdil neúčast Daniho Pedrosy v patnáctém podniku sezony 2010 a protože do závodu v Malajsii nenasadí náhradního jezdce, bude Andrea Dovizioso jediným zástupcem tovární Hondy.
Ital Dovizioso druhým místem v závodu GP Japonska získal 250. umístění na stupních vítězů pro tovární tým Hondy, jenž společně s Repsolem získal v letech 1995 až 2010 devadesát vítězství v královské kubatuře.
Ital byl po závodu trošku zklamaný, protože jako vítěz kvalifikace a zahřívacího tréninku oprávněně myslel na vítězství. To nakonec nezískal, ale umístění na stupních vítězů je pro Itala hezká vizitka.
Andrea Dovizioso byl v sobotu na dráze okruhu v Motegi jediným zástupcem tovární Hondy a své role se zhostil víc než dobře, když kvalifikaci vyhrál a získal své první pole position v kariéře jezdce MotoGP.
Stačilo šest minut prvního tréninku a situace v letošním mistrovství je najednou jiná. Dani Pedrosa havaroval, nadvakrát si zlomil klíční kost a vrací se zpátky do Španělska, kde podstoupí operativní zákrok.
Tovární tým Hondy spolu s Danim Pedrosou a Andrea Doviziosem očekávají v domácí Velké ceně japonského výrobce velkou podporu a výrazný výsledek.
Je to neuvěřitelné, ale Ital ani po třinácté GP sezony neví, kde vlastně bude v příštím roce závodit. Minulý víkend podepsala tovární Honda s Danim Pedrosou, ale o jeho italském kolegovi nepadlo ani slovo.
Dani Pedrosa dnes sice nevyhrál, ale druhým místem znovu řádně ukrojil z náskoku vedoucího muže šampionátu Jorge Lorenza. Pořádnou smůlu měl Andrea Dovizioso, který v posledním kole havaroval.
Dani Pedrosa udělal v závěru kvalifikace chybu, která ho pravděpodobně stála pole position, ale startuje z první řady a je spokojený, což není případ jeho kolegy Andrea Doviziosa jemuž se nedařilo a startuje osmý.
Oběma jezdcům továrních Hond RC212V je po pátku jasné, že mají velký prostor pro další zlepšení. V případě Pedrosy zejména na mokré dráze a u Doviziosa opačně na suché.
Pro Daniho Pedrosu letos třetí domácí Grand Prix, pro Andrea Doviziosa možnost zajet na stupně vítězů a pro oba společně první závod na jinak zcela neznámém okruhu, který si vyzkoušeli jen v sedle Hondy CBR1000R.
Velká cena San Marina se týmu Repsol Honda vydařila. Dani Pedrosa proměnil svou pole position v bezproblémové vítězství, Andrea Dovizioso se z osmého místa na startu prosadil na čtvrté v cíli.
Kvalifikace u Repsol Hondy nedopadla tak, jak páteční trénink, kdy oba jezdci obsadili první dvě příčky. Dnes to byl hlavně Dani Pedrosa, který exceloval ziskem pole position, ale Andrea Dovizioso byl až osmý.
Páteční trénink na Velkou cenu San Marina zvládli oba jezdci tovární Repsol Hondy na výbornou, když na dráze okruhu v Misanu zajel Dani Pedrosa nejrychlejší a Andrea Dovizioso druhý nejrychlejší čas na kolo.
Oba zástupci tovární Hondy mají před cestou do San Marina obrovskou motivaci podat maximálně možný výkon a potvrdit výkonovou převahu svých RC212V.
V podání Španěla byl závod v Indianapolisu precizně odvedenou prací, která všem u Hondy musela zvednout náladu, protože tovární RC212V nepoznala na hrbolaté dráze soupeře a Španěl po zásluze vyhrál.
Podobná témata: Motegi, Bez záruky, Komentář, Laguna Seca, Marc Marquez, Ricardo Tormo, TT Circuit Assen, Misano, MotoGP, Casey Stoner, Andrea Dovizioso, Jerez, Circuit de Catalunya, Brno, Zajímavosti, Motorland Aragon, Phillip Island, Estoril, Indianapolis, Dani Pedrosa