Ještě než byl odložen návrat Suzuki do MotoGP až na rok 2015, objevovaly se zvěsti o jezdcích, kteří budou sedlat jejich nový litr v roce 2014 a v letech následujících.
Suzuki může zapomenout na své plány vrátit se do MotoGP, pokud nebude ochotna zavázat se k účasti v tomto šampionátu alespoň do roku 2016.
Suzuki v dnešním tiskovém prohlášení potvrdila odchod z mistrovství světa silničních motocyklů a to s platností od roku 2012. Zároveň ale dodává, že jejich cílem je návrat v roce 2014.
Víkend v Malajsii je pro Johna Hopkinse další příležitostí předvést své kvality v prostředí elitní královské kubatury a dobrým výsledkem si výrazněji říct o místo v nadcházející sezoně 2012.
V průběhu závodního víkendu v Motegi mělo přijít vyjádření japonského výrobce k otázce jejich účasti v sezoně 2012. Na finální stanovisko také čekají všichni z jejich MotoGP týmu, ale Suzuki zatím mlčí.
V Japonsku se mezi netovárními jezdci hodně padalo a chybovalo. Kombinaci nejrychlejší a nejspolehlivější jízdy předvedl osmý Edwards. Dojeli i domácí Akijoši a Ito. Barberá si při pádu zlomil klíční kost.
Patnáctý podnik sezony je pro všechny japonské výrobce domácí Grand Prix a z toho důvodu jedním z nejdůležitějších v kalendáři motocyklového šampionátu. Samozřejmě ne jinak je tomu v případě Suzuki.
Pro den závodu Velké ceny Aragónska předpovídali razantní změnu počasí, déšť a silný vítr. Nakonec se jelo na suché dráze, ale za podstatně nižších teplot než v pátečních a sobotních tréninkových jízdách.
Pro jezdce Rizla Suzuki je závod na dráze Motorland Aragónu letos v pořadí třetím domácím podnikem a další možností se před španělským publikem předvést v tom nejlepším světle.
Pro všechny jezdce královské kubatury byly rozhodující úvodní kola závodu, protože těsně po startu začalo jemně pršet a traťoví komisaři vyvěsili bílé vlajky. Nikdo tak nevěděl, jaká je přesně na trati situace.
Za továrními hondami a yamahami se odehrávaly souboje nejen mezi jezdci, ale také s životností pneumatik. Oba tovární jezdci Ducati byli v boxech, Rossi měl problémy s převodovkou.
Jezdci měli vesměs problémy s životností přední pneumatiky. Při chuti byl hlavně Edwards, Simoncelli tak trochu za očekáváním, Ducati stále ztrácí na nejlepší, Rossi upadl, v desítce naopak Bautista i Barberá.
Jezdci, kteří se v pátečních volných trénincích umístili za první pětkou, se shodli, že ráno byl v Indianapolis nový asfalt hodně kluzký, odpoledne už byla situace lepší.
Po dráze okruhu IMS už ve čtvrtek jezdil závodní prototyp Suzuki GSV-R, ale tentokrát to Álvaro Bautista nebyl. Španěl byl v roli poradce a jen přihlížel, jak s jeho motorkou dělá divy mladá Američanka.
Rizla Suzuki zejména v posledních dvou závodních víkendech předváděla velmi dobré výkony, ale ty již nedokázali proměnit v důležité mistrovské body, protože Álvaro Bautista závod v Laguně a Brně nedokončil.
V pátek podstoupil John Hopkins operaci prstu, který si zlomil pádem ve třetím tréninku na Velkou cenu České republiky v Brně.
Álvaro Bautista se držel v kontaktu s jezdci na druhém až šestém místě. Šest kol před cílem ale upadl. John Hopkins musel svou účast na divokou kartu kvůli zranění vzdát už před kvalifikací.
Tým Suzuki nasadil v Brně dva jezdce a oběma se v pátek dařilo. Na top týmy neztráceli moc a věří, že můžou ještě zrychlit.
Velká cena České republiky přitahuje davy fanoušků a závodní areál v Brně je oblíbeným místem nejen pro diváky, ale také pro samotné jezdce a členy jejich týmů. Letos bude místem, kde uvidíme znovu Johna Hopkinse.
Polovina sezony je pryč a nyní je ten nejlepší čas na hodnocení dosavadních výkonů. Za Ducati hovořil šéf projektu MotoGP Alessandro Cicognani a pohled Suzuki nabídl šéf týmu Paul Denning.
Álvaro Bautista začíná předvádět výkony, které dávají Suzuki jistou šanci ukončit éru v druhé desítce závodního pole a bojovat o ty nejlepší pozice s nejlepšími týmy světa.
Po závodu v Německu si Álvaro Bautista hodně věřil a jeho výkony v úvodních trénincích naznačovaly, že jezdec Suzuki přišel na recept, jak GSV-R zvládnout. V sobotní kvalifikaci ale havaroval a startuje dvanáctý.
Španělský jezdec Suzuki velmi dobře navázal na výkon z Německa a hned první den zaznamenal velmi dobrý sedmý čas na kolo, což je pro něho zatím ten nejlepší výkon v zahajovací sadě tréninků letošní sezony.
Po velmi dobrém výkonu, který Álvaro Bautista předvedl v Německu, míří tým Rizla Suzuki k desátému podniku sezony do Spojených států, kde by rádi výsledek ze Sachsenringu minimálně potvrdili.
Španěl po startu z desáté pozice startovního roštu předvedl velmi dobrý výkon a pro japonskou Suzuki získal dosud nejlepší umístění v závodu na suchém povrchu. Pro Bautistu velmi příjemná změna k lepšímu.
Álvaro Bautista nezajel optimální kolo na měkčích pneumatikách a s desátým místem na startu není spokojen. Optimismus mu dodává jeho velmi dobré tempo v závodním režimu.
Tým Suzuki odjíždí na východ Německa s odhodláním ukončit první polovinu sezony výrazným výsledkem a druhou polovinu pak zahájit způsobem, který Bautistu posune blíž předním příčkám.
Španělské noviny El Pais přinesly na svých stránkách zajímavý rozhovor s jezdcem Rizla Suzuki, který odpovídal na otázky typu - jakým jezdíte autem, kde bydlíte nebo koho obdivujete.
Álvaro Bautista odjel několik kol na šestém místě, ale pak mu ustřelil předek, vyjel z tratě a cílem projel až na třináctém místě. Dobrý start a schopnost držet se ve skupině je ale příslibem do budoucna.
Álvaro Bautista načasoval svůj výjezd na nových pneumatikách přesně na dobu, kdy začalo v Mugellu pršet. Výsledkem je až čtrnácté místo v kvalifikaci.
Španělský jezdec tovární Suzuki ukončil první den v Mugellu desátým časem na kolo a stejně jako většina jezdců královské kubatury se už odpoledne dál nestačil zlepšit.
Tovární tým Suzuki míří z deštivého Assenu na jih Evropy, kde v nádherném prostředí Toskánska pokračuje další díl motocyklového šampionátu na dráze Mugellu, jenž má pro tento ročník zcela nový povrch.
Álvaro Bautista si prožil náročný víkend v Assenu, nedařilo se jim najít nastavení, které by u jeho Suzuki zlepšilo za chladného počasí zahřátí pneumatik a zvýšilo přilnavost. Španěl nakonec obsadil jedenácté místo.
U Suzuki sice v kvalifikaci o dvě sekundy zrychlili, ve srovnání s druhým tréninkem, ale to samé se podařilo i jejich soupeřům a navíc problémy s přilnavostí nakonec Bautistovi neumožnily zajet lépe než čtrnáctý čas.
Álvaro Bautista odjíždí do Holandska ve velmi dobré náladě, protože v mokrém a chladném prostředí britského Silverstonu se mu dařilo, když si tam dojel pro páté místo a v Assenu má také příznivou bilanci.
Nedělní závody motocyklového seriálu jsou vyvrcholením hodin příprav a tvrdé práce, které probíhají dny a týdny před jednotlivými závody. Správná rozhodnutí, zkušenosti a cit pro danou věc, to je základ úspěchu.
Britská Grand Prix byla pro tým Rizla Suzuki jejich domácím podnikem, kde Álvaro Bautista dokázal zabojovat a v šestém podniku sezony obsadit pátou příčku, což je v této sezoně jeho zatím nejlepší umístění.
Španěl Bautista odstartuje v britské Grand Prix z deváté pozice v třetí řadě, což je naprosto stejný kvalifikační výsledek, jaký zaznamenal jen před týdnem v Barceloně.
Álvaro Bautista byl na suchu devátý, na mokru se držel v elitní šestce, ze které vypadl až kvůli nešťastnému načasování poslední zastávky v boxech.
Dvanáctým místem Álvara Bautisty jsou všichni u Suzuki zklamaní, protože po velmi slibných výkonech v průběhu celého závodního víkendu, není výsledek katalánské Grand Prix takový, jaký očekávali.
Podobná témata: Rozhovor, Hiroshi Aoyama, Colin Edwards, Le Mans, Brno, Indianapolis, Mission Winnow Ducati, Nicky Hayden, Le Mans, Pneumatiky, Sepang, Ricardo Tormo, Circuit de Catalunya, Pramac Racing, Valentino Rossi, Monster Yamaha Tech3, Misano, Estoril, Motorland Aragon, MotoGP