Toni Elías vyrůstal v rodině, která vlastnila obchod s motocykly, což předurčilo jeho budoucí kariéru. V roce 1999 byl Elías ještě neznámý, když skončil ve španělském národním šampionátu 125 ccm třetí. V roce 2000 začal závodit v seriálu MS silničních motocyklů a v následujícím roce již bojoval do konce sezóny o titul mistra světa.
V roce 2002 přestoupil Toni Elías do dvěstěpadesátek. Opět po roce bojoval o titul, tentokrát s Manuelem Poggialim. Pád v poslední zatáčce v Riu však jeho naděje překazil. Po přestupu z Aprilie do Hondy se již Elíasovi nedařilo podávat tak dobré výkony. V roce 2005 učinil poslední krok a přešel do MotoGP do týmu Fortuna Yamaha. Učení se v královské kubatuře po boku Rubéna Xause bylo pozdrženo nehodou ve Francii, ale v poslední třetině sezóny již Elías opět prokazoval své kvality. Svého prvního vítězství v MotoGP se Španěl dočkal v Portugalsku 2006 a za nedlouho poté byla oznámena jeho smlouva s Faustem Gresinim pro rok 2007.
U Gresiniho vydržel Elías jen jednu sezónu. Španěl sice v roce 2007 dvakrát vystoupil na stupně vítězů, ale jeho výkony nijak nevybočovaly z průměru. Na konci roku přestoupil do satelitního týmu Ducati Alice. I když se na začátku sezóny Elías se strojem Ducati trápil, dokázal se italské motorce s postupem času přizpůsobit a získal dvě umístění na stupních vítězů. I když mu tým Alice nabídl prodloužení smlouvy, vrátil se do týmu Fausta Gresiniho.
V roce 2009 se mělo vše obrátit k lepšímu. Elías jezdil znovu na Hondě RC212V a všichni, všetně Fausta Gresiniho očekávali výrazné výsledky. Bohužel ty se v první polovině sezony nedostavili a Španěl často kritizoval japonského výrobce ohledně jeho přístupu k jezdcům satelitních týmů. jediné umístění na stupních vítězů si připsal v závodu na okruhu v Brně, kde skončil třetí. Druhá polovina sezony už představovala určité zlepšení a Španěl nakonec skončil celkově sedmý. Bohužel v té době už věděl, že v MotoGP končí a sezonu 2010 stráví v prostředí šestistovek Moto2.
Pro mnohé krok zpátky, pro Elíase šance zůstat všem z královské kubatury na očích. To se mu stoprocentně vyplatilo. Premiérový ročník Moto2 Toni Elías vyhrál a jako historicky prvnímu mistru světa střední kubatury se tak znovu otevřely dveře do prostředí MotoGP. Tým LCR v té době přišel o Randy De Punieta a na jeho místo povolali pro sezonu 2011 právě Elíase.
Po zisku titulu v Moto2 2010 chtěl Elías zpátky do MotoGP a to se mu také podařilo. Nicméně sezona s LCR Hondou představovala pro Španěla jedno velké trápení. Pro jezdce jeho kvalit bylo jednašedesát bodů opravdu málo a proto po skončení sezony 2011 jeho cesta vede zpátky mezi jezdce Moto2.
HISTORIE
MS silničních motocyklů
1999 125 ccm, R.A.C.C., Polini, 3 závody, 33. místo, 2 bodů
2000 125 ccm, Chupa Chups Matteoni Racing, 20. místo, 24 bodů
2001 125 ccm, Telefonica Movistar jnr Team, 3. místo, 217 bodů
2002 250 ccm, Telefonica Movistar-Repsol, 4. místo, 178 bodů
2003 250 ccm, Team Repsol Telefonica Movistar, 3. místo, 226 bodů
2004 250 ccm, Fortuna Honda, 4. místo, 199 bodů
2005 MotoGP, Fortuna Yamaha Team, 12. místo, 74 bodů
2006 MotoGP, Fortuna Honda, 9. místo, 116 bodů
2007 MotoGP, Gresini Honda, 12. místo, 104 bodů
2008 MotoGP, Team Alice Ducati, 12. místo, 92 bodů
2009 MotoGP, San Carlo Honda Gresini, 7. místo, 115 bodů
2010 Moto2, Gresini Racing, 1. místo, 271 bodů
2011 MotoGP, LCR Honda, 15. místo, 61 bodů